esmaspäev, 18. september 2017

Motivatsioon


Viide
Juba minu päris esimeses postituses oli kirjas, et alustasin oma teekonda aktiivsema ja ilusama endani sellest, et vaatasin igasuguseid videoid Youtube vahendusel. Minu päris esimene postitus blogimise ajaloos oli järgmine:

3.august 2014 Kas videote vaatamisest ei piisa?

 "Ma võin neid treeningvideoid nii palju vaadata, aga ikka midagi ei muutu!" Elukaaslane kuulis seda lauset minu suust ja kirjutas paberile üles (ise muigas).
 Järjekordselt olin end unustanud teiste saavutusi jälgima, seejuures pikutasin diivanil ja kommenteerisin, et pole üldse rasked harjutused. Läks ikka mitu nädalat, et otsusele jõuda mida enesega teha. Jalutada, keerutada graatsiakettal, teha harjutusi kõhule-seljale, teha kõike korraga? Nii ma siis tegingi ühel päeval ühte videot järgi, jätsin pooleli, võtsin uue ja kõik taas kordus- polegi nii lihtne, või mis? Kujutan ette, et paljud ilusast ja tervest kehast unistajad on samasuguses olukorras olnud. Arvatavasti pole inimest, kes oma elu jooksul poleks kasutanud taolist väljendit: "Küll homme teen, homme on parem päev."
 Algusesse tagasi minnes vastan iseendale:"Loomulikult ei muutu midagi pelgalt vaatamisest, nende videote järgi peab järjepidevalt end liigutama, siis on ka arengut näha." Tänu selle lause kirjapanemisele ja igapäevasele nägemisele ma end muutma hakkasingi. Mida ja kuidas ma tegema hakkasin, sellest juba järgmisel korral...

Ja nii saigi see algus tehtud. Mõte blogida tuli jalutades taas ringi oma beebivankriga ja tundes, et tahaks jäädvustada enda teekonda ja kui keegi virtuaalselt märkaks ja paar head sõna poetaks oleks veel toredam. Ega lähedasi väga ei huvitanud sel ajal kuidas minul läheb, ikka uuriti kas tital on kõik hästi, mis oligi normaalne.

Järgmine postitus oli selline:

4.august 2014 Millest ma alustasin?

Mul sündis imearmas tütar 2013aasta detsembris. Haiglast koju jõudes kaalusin 75kg. Olen 163cm pikk ja stabiilselt 60kg kaalunud. Alustasin jalutamisega, alguses 3km, siis 5km ja parimatel päevadel 12km. Suur motivaator oli endomondo.com, kuhu sain lisada enda kilomeetrid ja aja. Osalesin ka erinevates väljakutsetes, kes kärutab jaanuaris kõige rohkem ja muud sarnased. Võtsin eesmärgiks käia veebruaris iga päev 10km. Toitumist ma ei muutnud. Umbes kolme kuuga jõudsin kaalunumbrini 65. Lisaks hakkasin tegema kükitrenni, kõhulihaste väljakutseid. Kaal seisis. Jalutamine jäi erinevatel põhjustel soiku ja otsisin pidevalt vabandusi. Talve jooksul läks katki kaks paari saapaid, kannad olid tihti villis. Jope oli suur, pükstele pidin vöö peale panema. Siiski ma ei andnud alla...

Täna on 19.september 2017 ja ma pole siiani alla andnud. On olnud väga raskeid momente ja trennipause. Mõttetööd ja intriige ning pisaraid ja naeru elus. 2014 poleks ma eales osanud mõelda, et minust saab keegi, kes nii palju end jagab ja sellist arenguteed läbib..endaga sõbraks saab ja enesekindlaks naiseks müürilillest sirgub.

Olen taas videod avastanud, kuid kõige enam keskendunud just jooksjate elulugudele ja samuti motiveerivad/inspireerivad kõned liigutavad mu mõttemaailma. Ma suudan kõike millesse usun ja kui veel end liigutada...siis imed juhtuvad. 1% annet ja 99% tööd!

6. august 2014 kirjutasin:

Sageli arvatakse, et toitumise ja treeningu peab korraga paika saama. Seetõttu on väga keeruline alustada. Usun, et parim viis on samm-sammult liikuda tervisliku eluviisi poole. Muidugi on ka erandeid, kuid kui iseseisvalt püüelda (ilma personaaltreenerita ja toitumiskavata) siis tundub rahulik tempo mõistlik, sest tänapäeval on nii palju erinevaid allikaid ja informatsiooni milles peab orienteeruma. Peab leidma enesele sobivad variandid nii treeningu kui toidu osas.

Mulle tundub, et liiga palju keskendutakse sellele mida ei ole soovitatav süüa, vähem aga sellele, mis on puhas ja kvaliteetne toiduaine. Näiteks arstid soovitavad loobuda rasvasest, vürtsikast ja soolasest toidust, kuid tavainimene, kes on harjunud just sellise toiduga ei oskagi alternatiive leida. Mõistlikum oleks kohe anda nimekiri toituainetega, mis on lubatud ja kasulikud.

Reklaamid levitavad laialdaselt valeinfot ning inimesed ei oska ridadevahelt lugeda. Näiteks krõpsureklaam, kus lõpus on "SÖÖ ÕIGET ASJA". Mis mõttes on krõpsud õige asi?  Lastele on see eriti kahjulik, sest nad ei oska veel sellise maailmaga arvestada. Ilmselt reklaamiohvriks on langenud meist igaüks ning see on tegelikult päris nukker. Isiklikult juba kardan seda aega mil mu pisipiiga on nii vana, et kommi ja limonaadi soovib.

Õnn seisneb pisiasjades. Alustasin tänast päeva kaerahelbepudruga. Kärutasin 9 kilomeetrit ja keerutasin end 15 minutit graatsiakettal. Rohkem polegi vaja, et esmane rahulolu saabuks.


Naised, mehed! Te suudate end järjepidevalt tegutsedes üles töötada! See on kõigile kättesaadav! Liigutage end!

Minu lemmiktsitaadid 24.august 2014 olid järgmised:
  •  Inimesed hakkavad väsima, ja ma taban end mõttelt: mis väsib meis kiiremini, kas füüsiline vastupidavus või tahtekindlus? Nõrgad osutuvad tugevaiks, tugevad nõrkevad. Pole nagu mingit seaduspärasust. Küsimus on siiski tahtes. Tahtejõud otsustab kõik. Ta sunnib pingutama muskleid, julgustavalt naeratama väsinule, loobuma ahvatlevast ja petlikust karastavast veelonksust, sunnib väsimust ületades edasi astuma. Lennart(-Georg) Meri
  • Kõige aeglasemgi, kes eesmärki silmist ei kaota, liigub ikkagi kiiremini kui see, kes sihita ringi hulgub. Gotthold Ephraim Lessing
  • Igaüks meist saavutab seda kindlamini ja hõlpsamalt oma eesmärgi, mida vabamalt ja iseseisvamalt liigub ta oma teel. Johann Heinrich Pestalozzi
  • Tähtis pole mitte see koht, mida omame, vaid suund, kuhu liigume. Lev Tolstoi
  • Viha jõud ei vii sind kusagile, kuid andestuse jõud, mis ilmneb armastuse kaudu, suudab su elu positiivses suunas muuta. Paulo Coelho
  • Sa oled kaotaja alles siis, kui sa lõpetad üritamise. Mike Ditka
  • Võimekus näitab, mida sa oled võimeline tegema. Motivatsioon määrab selle, mida sa teed. Suhtumine dikteerib, kui hästi sa seda teed. (Your talent determines what you can do. Your motivation determines how much you are willing to do. Your attitude determines how well you do it) Lou Holtz

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar