laupäev, 30. september 2017

Sillamäe 6 tunni jooks

Minu esimene kuue tunni jooks. Varem on edetabelisse neljanda koha andnud 24h jooksu vältel mõõdetud 53,055 kilomeetrit.

Kui Viivikonna elamused läbi said, sõitsime emme, õe ja tütrega Sillamäe spordihoonesse Kalev, et ööbida ühiselt ja järgmisel päeval tillujooksu (Grete) ja rahvajooksu (õde) läbida. Oma tiimi saatsin koju jälgima, sest näiline oli nende väsimus ja paha tuju minu raja äärde ei sobi. Sellegipoolest oli tore meie jaoks uut linna avastada. Isegi leidsin, et olenemata keelebarjäärist oleks teine linn, kus vanaduses elada tahaksin. Esikoht on siiani Jõgeval.
Kohustuslik poodiumikoht. Paluks mulle ka selliseid emotsioone.
Kui tiim koju saadetud ja keskendumine täies hoos, siis peagi algas ka osalejate tutvustamine. Olin korraldajalt erilise särgi soetanud ja tuli rivistuses seda kaunilt demonstreerida.

Kõnd stardikohta ja oligi 6h avapauk antud. Puude vahel kõikus tempo pidevalt ja tegin ka aeg-ajalt kiirendusi, et lihased saaksid erinevat koormust. Tundus hea taktika, kuid veidi liiga hulljulge siiski. Püüdsin targalt joosta, kuid teadagi, et plaanid muutuvad ja enesetunne võib poolel distantsil petlik olla. Mingit "5h ja siis ma lükkan viimase käigu sisse" ei tekkinud, pigem vajus teooria kolinal kokku.

Maratoni aeg oli liiga hea ultra kohta..oleks võinud aeglasemalt võtta. Isiklikuga ju väga suurt vahet ei jäänud.
Autor: Anna Markova
Sai lobisetud ühe ja teisega, nioobiumikohta nillitud, kuid kiiremad/paremad võidavad, see on fakt. Neljas koht pole üldse hull, sest paremini lihtsalt poleks sel päeval suutnud end pigistada. Suts tarkust, veidike mõtteainet ja suuresti uus ja edasiviiv kogemus. 24h jooks on siiski uuel aastal ja samal rajal, seega kõik on veel ees.
Autor:Anna Markova
Kattriga sai pikalt joostud ja jutustatud. Meil on väga sarnased kaalulangetusteed olnud ja kuna tegemist lausa kolme lapse emaga, siis olen väga-väga õnnelik, et just tema kolmanda koha hõivas. (Ise jäin poodiumilt välja, kuid Eesti naiste kolmas ikkagi).

Tuleb veel suuremad eesmärgid panna ja tunda heameelt kui keegi teeb pareminigi. Aplaus Juliale, kes läbis esimese Ultra ja tegi kõva tulemuse olenemata halvast enesetundest.

Mul oli päris tore, kuid ühel hetkel tekkis ikka kapseldumine ja toore jõuga sain end edasi vedada. Mõtlesin umbes neli korda, et ma hakkan kõndima- tuhar kange ja valus, reied pakud, pea tühi asjalikest mõtetest. Siiski sisemonoloogis jäin võitjaks:

  • "Mind ei huvita, 65 km täitub ja kõnnin lõpuni, et klots maha asetada."
  • "Sa ei hakka kõndima! Nõrk oled? Mis rekordiomanik selline on, kes esimesel võimalusel jala sirgu laseb!"
  • "Miks ma end jälle siia kirja küll panin?"
  • "Palun katkestage juba seal ees, tahaks ka poodiumikohta!"
  • "Kus mu 5:30 min kilomeetri kohta jäi? Mul on vaja nii ühel päeval 24h kesta ja praegu ei saanud kuue tunniga hakkama?" 
  • "Õpi jooksma, naine!"
  • "Mida sa vahid kellast, see näitab vaid aiateibaid!"
Kui juba tempo langes ja tuju paha, siis sõin juba banaani, kurki, rosinaid kahe pihuga, Oriflame imelisi šokolaadibatoone. Ja nõudsin apelsinimahla ning külma vett. Enne seda läks 6 geeli+ üks pudel Belief vett ja Vytautase puudumisel 1,5l Borjomit. Illusioon oli mahlast kuid tegelikult võtsin spordijooki, mille koheselt välja puristasin ning tops ülejäänud kraamiga prügikasti lendas. Siinkohal tänud Toomasele, kes kaasvõistleja laualt mulle mahla "varastas". Ultral ei tea kunagi, mis soovid tulevad.

Minu pulsikell on nüüd üle 2a vana ja ametlikult juust. Tossud samuti täiesti sõelad alt. Tuleb teha taas väljaminekuid, mida ei tahaks kuidagi. Äkki sünnipäeval korjandus teha või jõuluvana paluda. Igatahes soovitused kellade osas ja soodsate jalatsite, ent Ultra sobilikele on kommentaaridesse oodatud.

Jooksu lõpus viskasin asfaldile selili. Mõnus jahe..keha oli tulikuum ja sai jahutust. Oleksin magama jäänud kohe, kuid ei tahtnud, et keegi mind surnuks peaks või lohistama hakkaks ja ergutasin end toidu poole liikuma.

Suppi korda kaks söödud ja jalad lahti võimeldud sai hakata ootama autasustamist, ise külmast lõdisedes. Meie maratoni tiim " Parimatest parim" sai ikkagi esikoha segameeskondade arvestuses ja Konju kitsejuust ning nänn oli garanteeritud. Mis sest, et teised ei reganud-osalemine oli võit. Nemad hoidsid mind soojas. Tänud Raul ja Tiina!

Minu südamlikud tänud kõigile asjaosalistele!
Autor: Anna Markova

Nüüd söön juubelisaia öösel ja olen jubedalt produktiivne. Unenägu oli kitsejuustust ja saiast.  Mu toitumine on nii vaba, et see vöökoha lodevus ei häiri hetkel-saaks ikka paremini, kuid toit maitseb hea. Aitäh Eesti Pagar, et mu naiselikud kurvid säilitada üritad, isegi mõtlesin, et nüüd valin vaid jooksud, kus saia või leiba saab. NB! Soovid mind starti, siis luba palju süüa autasuks (šokolaad, kräsupea kook, apelsinimahl ja krõpsud) ja tulen kohale. (Huumor enda pidurdamatu söömise üle)

  • Minu eelmine rekord 53,055 km sai uue ilme.
  • Heleeni 2012 a pärit rekord ületatud. 
  • Lubatud/plaanitud 65 km ei tulnud kokku (63,960 km), kuid kogemus ja emotsioonid saadud.
  • Eesti naistest kolmas.
Täna juba Hannese suusatundi ja midagi uut ning huvitavat. Haanja Ultra 100- siin ma arenen!

Ja nüüd lõppu üks nipp kõigile! Ärge olge lollid! Jookse alati siserajal kui võimalik. Keegi ei arvesta seda lisadistantsi mida läbid. Cris tegi korralikult selle selgeks- pole mõtet end kulutada.

Meedias:
sport.err.ee: http://sport.err.ee/633558/sillamae-ultrajooksul-pustitati-eesti-naiste-tipptulemus
Marathon100.com: http://marathon100.com/uudised/vaata/sillamae-ultrajooksul-pustitati-eesti-naiste-tipptulemus
Jooksja.ee: http://www.jooksja.ee/julia-bulina-pustitas-sillamae-ultrajooksul-6-tunni-eesti-tipptulemuse/
Postimees.ee: http://sport.postimees.ee/4261525/sillamae-ultrajooksul-pustitati-eesti-naiste-tipptulemus
Sportiv.ee: http://www.sportiv.ee/index.php?2/16963
Sekundomer.ee: https://www.sekundomer.ee/novosti/yuliya-bulina-ustanovila-novyj-rekord-estonii-v-6-chasovom-ultra-bege/

4 kommentaari:

  1. Heh, kilomeeter jäi ainult eesmärgist puudu. Ilmselt võib tuska teha küll, aga tulemus ju ikkagi väga ilus :)
    Kui kella ja tossude unistus sünnipäevaks või jõuludeks ei täitu (või oli sul vastupidi see järjestus?), siis võid tõepoolest näiteks kingotuseks paluda kinkekaarge vms. Mina ikka alati palun mingit soovinimekirja, kui kellelegi kingi teen. Nii saad kasvõi osaliselt teiste abiga uue varustuse soetatud.
    Imestan, et Eesti rekordiomanikul sponsorit pole, kes jalatsite ja rõivastega aidata saab. Aga eks kõik tuleb tasapisi.
    Edu!

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Jaa, veits jama. Udupea liitis kahe kella andmed ja rõõmustas enne lõppu...koos olid käel nii 2km tegelikult. Aga no ongi arenguruumi.

      Ma olen see üksiküritaja. Pole oma tiimi taga, lihtsalt jooksen. Hea, et lapsehoiutiim töötab laitmatult- suur abi.

      Oled armas!

      Kustuta
  2. Milles see pulsikella probleem avaldub? Mul on aastaid olnud Polari tooted, viimane mudel (RC3 GPS) ca 3,5 a ja ei saa küll ühtegi halba sõna öelda.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Kui keskmine tempo peaks olema 5:30 (teiste kellade järgi) ja näitab selle asemel 4:45 või 6:45 pole ju okei. :)

      Kustuta